אבחון לקויות למידה
לקויות למידה הינן בעיות אשר באות לידי ביטוי בקושי אמיתי בלמידה של חומר בסיסי התואם את גילו של הלומד, קושי המגיע מרקע נוירולוגי. לעיתים רבות ניתן לראות תלמידים אשר מתקשים מאוד בבית הספר, למרות שהם מנסים ומשתדלים, ולעיתים זה פשוט בשל העובדה שהם סובלים מלקות למידה וזקוקים לצורת למידה מיוחדת ושונה בכדי להבין את החומר. לכן, במקרים בהם מבחינים בקושי שכזה חשוב מאוד לפנות לאבחון מקצועי אשר יבהיר האם אכן מדובר בלקות למידה או בבעיה אחרת, ולאחריו התלמיד יוכל לקבל טיפול אשר יסייע לו בלמידה מעתה והלאה.
מתי מומלץ לבצע את האבחון?
אבחון של לקויות למידה מומלץ לבצע במקרה בו מבחינים כי לתלמיד יש קשיים אמיתיים בלמידת החומר, ולאורך זמן. חשוב לוודא כי הקשיים הללו לא מגיעים מרגע אחר כמו תקופה אישית קשה, גירושין של ההורים, מצב חברתי בעייתי וכדומה. במידה ולא רואים סיבה לקושי של התלמיד, והוא אינו מצליח ללמוד בצורה תקינה לאורך זמן, כנראה שהגיע הזמן לבצע אבחון מקיף ויסודי על מנת להבין מהיכן מגיעה הבעיה. בנוסף, בעיה של לקוח למידה יכולה להתבטא לא רק בבית הספר או בלימודים עצמם אלא גם בסדר וארגון, רכישה של מיומנויות חברתיות, השתתפות בחוגים ועוד.
אילו מיומנויות נבדקות במסגרת אבחון לקויות למידה?
באבחון מקצועי של לקויות למידה נבחנות מיומנויות רבות ושונות כמו:
- מיומנויות הקריאה של הנבחן ויכולת הבנת הנקרא שלו.
- מיומנויות הכתיבה של הנבחן ויכולת ההבעה בכתב שלו.
- מיומנויות הבעה בעל פה.
- מיומנויות תפיסה וזיכרון מתוך שמיעה.
- מיומנויות תפיסה וזיכרון מתוך צפייה חזותית.
- מיומנויות קוגניטיביות
- מיומנויות ניהוליות
- מיומנויות חשבונאיות
- יכולת תפיסה מרחבית ועוד…
לכן, חשוב מאוד לפנות לביצוע אבחון במכונים מקצועיים ומוסמכים אשר יש להם ניסיון רב בתחום והם מעסיקים צוות של מאבחנים בעלי ידע אקדמאי בתחום. רק במכון מקצועי יוכלו לבצע את האבחון בצורה המקיפה ביותר והנכונה ביותר ולהעניק לכם סיכום והמלצות לטיפול בהתאם לתוצאות האבחון, המלצות שיסייעו לנבדק לשפר את יכולות הלמידה שלו ולשפר את איכות החיים שלו בצורה משמעותית.
תגובות
Comments are closed.