יזמות עסקית: מדריך לבניית מודל עסקי לחברת סטארטאפ
אמנם, תואר שני במנהל עסקים במכללה האקדמית נתניה או במקומות דומים בארץ יכול לסייע לכם רבות בהקמה של סטארטאפ או ביזמות עסקית מכל סוג, אך ישנם עוד דברים רבים שחשוב שתדעו בכדי לבנות מודל עסקי לחברת סטארטאפ בעידן המודרני ורווי התחרות בו אנו חיים היום.
קודם כל, המהות העסקית של כל חברת סטארטאפ הינה לייצר ערך חברה גדול יותר מיום ליום, כאשר הערך של החברה נמדד בשני פרמטרים עיקריים:
- התוצאות של החברה מבחינה עסקית.
- התפיסה של המותג בעיני קהל היעד אליו הוא פונה.
לכן גם בחברות סטארטאפ השיווק הינו חלק חשוב מאוד, כי הוא זה שאחראי על התוצאות של שני הפרמטרים הללו, והוא יכול להיות המשפיע הגדול ביותר על התוצאות הללו.
קביעת יעדי מכירות
האתגר הראשון איתו צריכה להתמודד כל חברת סטארטאפ הינו קביעה של יעדי המכירות של החברה. חשוב מאוד לדעת לקבוע יעדי מכירות שיהיו ריאליים ונכונים בהתאם לתכנית העסקית ואפשרות החדירה לשוק החדש. כמובן, בעת הצגת היעדים הללו חשוב לדעת כיצד להציג אותם למשקיעים באופן בו הם יבינו כי מדובר ביעדים ריאליים שניתן להגיע אליהם, והם מבוססים על נתונים בשטח ולא השערות בלבד.
מבנה העלויות
עוד אתגר איתו צריכה להתמודד כל חברת סטארטאפ הינו המבנה של העלויות. כל חברת סטארטאפ כוללת עלויות רבות, וצריך לדעת כיצד לנהל את העלויות הללו בצורה פיננסית נכונה. העלויות הללו כוללות עלויות של כוח אדם, אדמיניסטרציה, תפעול וייצור, מעבר למשרדים חדשים ככל שהחברה גודלת ועוד. כל העלויות הללו צריכות להילקח בחשבון וחייבים להבין כי יש משמעות לעלויות הללו עבור ההצלחה של החברה.
לדעת להתגמש עם השוק
אחד האתגרים הגדולים ביותר, והדרישות הגדולות ביותר, מחברת סטארטאפ, הינו לדעת להתגמש עם השוק החדש אליו נכנסים. בניגוד לחברה קיימת ולתחום מוכר בו כבר מכירים את קהל היעד, את הדרישות שלו, את בסיס ההוצאות ואת היעדים האפשריים של המכירות, בחברת סטארטאפ כל דבר הוא דבר חדש, ולכן חשוב מאוד לדעת להתגמש עם השוק ולשנות את התוכניות בכל פעם מחדש על פי המצב הקיים. צריך לדעת מתי אפשר להוציא יותר, ומתי פחות, כיצד לפנות בצורה נכונה למשקיעים, מתי לצאת בסבבי גיוס כספים ועוד. הבנה של ההתנהלות הנכונה על פי השוק החדש היא הבסיס לחברת סטארטאפ מצליחה.
הבנה של השוק אליו פונים
על פי מומחים בתחום, הדבר החשוב ביותר עבור כל חברת סטארטאפ הינו הבנה של השוק אליו היא פונה. חשוב לבצע סקרי שוק, לבדוק את דעת הקהל, לעקוב אחר תגובות ברשתות החברתיות וברשת בכלל ולעקוב אחר השוק אליו פונים ואחר השינויים בו כל הזמן בכדי להיות מותאמים אליו.
תגובות
אין תגובות לפוסט.